SZKOŁA DIZAJNU

kontakt@szkoladizajnu.pl

gwarancja satysfakcji, albo zwrot kosztów

bezterminowy dostęp do programu

praktyczny i kompletny program szkoleniowy

KURS UX RESEARCH

BADANIA I STRATEGIA

Naucz się samodzielnie prowadzić badania z użytkownikami, od A do Z w obszarze UX Designu.

Poruszaj się płynnie po procesie projektowym, łącząc UX z psychologią.

TEN KURS JEST DLA CIEBIE, JEŻELI:

CZEGO SIĘ DOWIESZ Z KURSU:

Jak w praktyce, krok po kroku, przeprowadzić wywiad IDI.

Czym jest i w jaki sposób skonstruować screener badawczy.

Czym są wskaźniki użyteczności i w jaki sposób je operacjonalizować.

Czym są statystyki opisowe i jak z nich korzystać przy opisie próby badawczej.

Jak korelować zmienne porządkowe i do czego może się to przydać.

Czym jest test t-Studenta, efekt Rosenthala oraz badania biometryczne.

Czym są metodyki kaskadowe i zwinne oraz jak konstruować MVP.

W jaki sposób tworzyć user stories i do czego mogą się przydać UX Designerowi.

OBEJRZYJ JEDNĄ Z PRZYKŁADOWYCH LEKCJI, W KTÓREJ OMAWIAM ZAWARTOŚĆ KURSU

Moduł 1, Lekcja 4

Jeżeli Twoje doświadczenie w branży UX nie przekracza 3 lat – ten program jest dla Ciebie

CO OTRZYMASZ W TYM KURSIE

+ 0
LEKCJI WIDEO

Lekcje pogrupowane są w moduły, które logicznie przechodzą jeden w drugi i praktycznie pokazują cały proces badawczy.

+ 0 h
MATERIAŁU

Ponad 11 godzin –większość to lekcje praktyczne, w których krok po kroku pokazuję, jak poradzić sobie z konkretnymi kwestiami w badaniach.

0
SZABLONY

Szablony i kanwy gotowe do wypełnienia Twoimi danymi, w tym 11 przykładowo wypełnionych, gotowych dokumentów badawczych.

0
RAPORTY

Obszerne, modelowe raporty: 14 stronicowy z badań jakościowych oraz 23 stronicowy z testów użyteczności, wraz ze szczegółowym omówieniem.

0
KALKULATORÓW

Kalkulatory do analizy danych ilościowych z testów użyteczności.

0
ĆWICZEŃ

Ucz się i od razu stosuj wiedzę w praktyce, wykonując opcjonalne zadania domowe.

0
CHECKLIST

Pomogących Ci usystematyzować zdobywaną wiedzę.

0
PROJEKT

Stworzysz własny projekt badawczy, który umieścisz w swoim portfolio.

GRUPA WSPÓLNEJ PRACY

Po dołączeniu do programu możesz konsultować swoją pracę w zamkniętej grupie, do której nie ma dostępu nikt z zewnątrz. Zadawaj pytania i konsultuj postępy swoich prac z prowadzącymi i innymi uczestnikami kursu.

PLATFORMA Z MATERIAŁAMI

Wszystkie materiały dostępne na internetowej platformie, do której dostajesz prywatny login. 
Możesz uczyć się wtedy, kiedy masz na to czas i ochotę. Dostęp 24/7.

GOTOWE SZABLONY I KALKULATORY

W ramach kursu otrzymujesz gotowe szablony i kalkulatory do syntezy, modelowania oraz raportowania danych, oraz wiedzę w jaki sposób je wykorzystać od razu w Twojej pracy. Możesz skorzystać z nich na zasadzie “kopiuj – wklej”, uzupełniając je swoimi danymi.

DOŁADUJ SWOJE PORTFOLIO

100%

W ramach kursu zrealizujesz projekt badawczy, który umieścisz w swoim portfolio. Zrobisz to, w oparciu o metodyki dizajnowe Double Diamond i Design Thinking.
Pomogę Ci w każdym kroku, od definicji problemu badawczego, po wykonanie faktycznego badania i analizę danych.

Twój projekt badawczy będzie zawierał:

DOKUMENTACJA
I NAGRANIE Z WYWIADU

skrypt, screener, karty odpowiedzi, zapis audio wywiadu 

AFFINITY
DIAGRAM

wizualne uporządkowanie surowych danych z wywiadu

RAPORT
BADAWCZY

kompletny raport badawczy w formie prezentacji

PERSONA

generalizacja idealnego użytkownika

MAPA EMPATII

dalsze profilowanie użytkowników

EXPERIENCE JOURNEY

mapowanie doświadczenia w kolejnych krokach

VALUE PROPOSITION CANVAS

propozycja wartości realnego produktu

USER STORIES

przygotowanie do prototypowania / makietowania

To, co znajdziesz w tym kursie, to wszystko, co musisz wiedzieć o badaniach.

AGENDA

Co znajduje się w kursie UX Research – Badania i Strategia

  • Lekcja 1: Powitanie;
  • Lekcja 2: Twój instruktor;
  • Lekcja 3: Trudne początki – czy na pewno są konieczne?;
  • Lekcja 4: Jak uczyć się z tego programu?;
  • Lekcja 5: Quizy i łamigłówka;
  • Lekcja 6: Czerwona czy niebieska pigułka?
  • Lekcja 7: Dostęp do grupy na FB;
  • Lekcja 1: Intro;

  • Lekcja 2: Quiz – M2;

  • Lekcja 3: Metodyki projektowania;

  • Lekcja 4: Double Diamond;

  • Lekcja 5: Design Thinking – umiejscowienie badań w procesie;

  • Lekcja 6: Badania jakościowe;
  • Lekcja 7: Badania ilościowe;
  • Lekcja 8: Zmienne – definicja i rodzaje;

  • Lekcja 9: Rozkład normalny, próba i populacja;

  • Lekcja 10: Statystyki opisowe;

  • Lekcja 11: Jaką masz pewność swoich wyników? – przedział ufności dla średniej;

  • Lekcja 12: Czy dwa wyniki rzeczywiście się różnią? – test t-Studenta;

  • Lekcja 13: Podsumowanie;
  • Lekcja 1: Intro – Czego potrzebujesz, by rozpocząć Moduł 3;
  • Lekcja 2: Quiz – M3;
  • Lekcja 3: Definicja problemu badawczego – hipotezy;
  • Lekcja 4: Budujemy screener w Google Forms;
  • Lekcja 5: Skąd wziąć użytkowników do badań? – 4 scenariusze;
  • Lekcja 6: Analizujemy dane ze screenera;
  • Lekcja 7: Czym jest wywiad i po co go przeprowadzamy? Wybieramy typ wywiadu;
  • Lekcja 8: Konstrukcja lejka, rodzaje i progresja pytań;
  • Lekcja 9: Efekt Rosenthala;
  • Lekcja 10: Tworzymy skrypt badawczy;
  • Lekcja 11: Tworzymy kartę odpowiedzi;
  • Lekcja 12: Calendly – tworzymy kalendarz i wysyłamy zaproszenia na badanie;
  • Lekcja 13 – BONUS: Live z badań (nagranie z realnego wywiadu)
  • Lekcja 14: Podsumowanie;
  • Lekcja 1: Intro – Czego potrzebujesz, by rozpocząć Moduł 4;
  • Lekcja 2: Quiz – M4;
  • Lekcja 3: Analiza wywiadów;
  • Lekcja 4: Affinity Diagram;
  • Lekcja 5: Raport z badań;
  • Lekcja 6: Persona;
  • Lekcja 7: Mapa Empatii;
  • Lekcja 8: Experience Journey;
  • Lekcja 9: Drabina problemu (5 Why);
  • Lekcja 10: Value Proposition Canvas;
  • Lekcja 11: Czym jest MVP?;
  • Lekcja 12: User Stories;
  • Lekcja 13: Podsumowanie;
  • Lekcja 1: Intro – Czego potrzebujesz, by rozpocząć Moduł 5;
  • Lekcja 2: Quiz – M5;
  • Lekcja 3: Usability czyli Użyteczność;
  • Lekcja 4: Efektywność – operacjonalizacja i wskaźniki;
  • Lekcja 5: Wydajność – operacjonalizacja i wskaźniki;
  • Lekcja 6: Satysfakcja – operacjonalizacja i wskaźniki;
  • Lekcja 7: SUS – System Usability Scale;
  • Lekcja 8: NPS® – Net Promoter Score®
  • Lekcja 9: Analiza wyników z testów użyteczności;
  • Lekcja 10: Scenariusze użycia;
  • Lekcja 11: Think Aloud Protocol;
  • Lekcja 12: Srogość problemów;
  • Lekcja 13: Przykład raportu użyteczności;
  • Lekcja 14: Podsumowanie;
  • Lekcja 1: Intro;
  • Lekcja 2: Quiz – Bonus;
  • Lekcja 3: Card Sorting;
  • Lekcja 4: Etnografia;
  • Lekcja 5: Badania dzienniczkowe;
  • Lekcja 6: Eye Tracking i Click Tracking;
  • Lekcja 7: Wstęp do biometrii;
  • Lekcja 8: Biometria – GSR;
  • Lekcja 9: Biometria – EMG;
  • Lekcja 10: EEG – Asymetria półkulowa Davidsona;
  • Lekcja 11: Podsumowanie;

SPRAWDŹ, CO SPECJALIŚCI MÓWIĄ O INSTRUKTORZE

Przeciągnij wypowiedzi w lewo lub w prawo, by przeczytać następne.

INSTRUKTOR

Marcel J. Mitraszewski

UX Designer i Researcher od około 10 lat. Stał na czele zespołu UX Researcherów pracujących nad jedną z największych polskich gier wideo: Dying Light. Prowadził projekty na dwóch kontynentach: Los Angeles, Seattle, Mexico City, Wiedniu i Berlinie. Aktualnie współpracuje z jedną z największych szwajcarskich firm farmaceutycznych oraz prowadzi własną firmę projektowo-badawczą. Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania badacz i projektant interakcji. W wolnych chwilach gra na gitarze.

MARCEL J. MITRASZEWSKI

UX, PRODUCT & SERVICE DESIGNER, UX RESEARCHER, PSYCHOLOG

OPINIE OSÓB, KTÓRE DOŁĄCZYŁY DO KURSU

Wiktoria, uczestniczka kursu UXR

CZY JEST INNA DROGA?

Oczywiście!

Możesz poszukiwać materiałów na darmowych nagraniach na YouTube, spędzić pewien czas na poszukiwaniu materiałów w internecie i próbować odsiać materiały rzetelne, od tych nie wartych uwagi.

Możesz także pozyskiwać wiedzę z książek polskich lub anglojęzycznych, jednak często wiedza w nich ma charakter bardziej teoretyczny, niż praktyczny.

Możesz też dołączyć do tego programu szkoleniowego i nauczyć się sprawdzonego w wieloletniej pracy UX procesu od A do Z, który możesz zastosować od ręki.

Tego procesu oraz wszystkich przedstawionych technik używam na co dzień, w swojej pracy.

NIC NIE TRACISZ

Gwarancja satysfakcji

Zależy mi na tym, by przekazać Ci maksymalnie praktyczną i wartościową wiedzę, którą możesz od ręki wykorzystać w swojej pracy.

Jeżeli jednak, z jakiegokolwiek powodu poczujesz, że program nie jest dla Ciebie, napisz do mnie w ciągu 14 dni, a zwrócę Ci 100% kwoty.

Sprawdź, co dokładnie otrzymujesz dołączając kursu UX Research – Badania i Strategia:

Kurs UX Research – Badania i Strategia

+70 praktycznych, merytorycznych lekcji, trwających w sumie ponad 11 godzin, które w spójny sposób przeprowadzą Cię przez cały proces planowania, przygotowywania, przeprowadzania badań z użytkownikami, a także analizy, modelowania wyników i wyciągania wniosków, do dalszej pracy w projekcie.

Bezterminowy dostęp do kursu

Płacisz tylko raz i otrzymujesz dostęp do programu oraz wszystkich lekcji i dodatkowych materiałów. Możesz korzystać z platformy tak długo, jak istnieć będzie Szkoła Dizajnu.

Zamknięta grupa wspólnej pracy

Konsultuj swoją pracę, zadawaj pytania, dziel się swoimi przemyśleniami.

Gotowe szablony, raporty i dokumenty

W ramach programu otrzymujesz dostęp do gotowych szablonów, materiałów i kalkulatorów które możesz wykorzystać od ręki w swojej pracy.

BONUS – Nagranie LIVE z rzeczywistego badania IDI

Posłuchaj, w jaki sposób przeprowadzić badanie In-Depth Interview, na realnym przykładzie z prawdziwym użytkownikiem.

Dostęp na żądanie – 24/7

Ty decydujesz czy uczysz się z domu, pracy czy na wakacjach. Masz całodobowy dostęp do platformy.

Faktura

Otrzymujesz imienną fakturę na Twój mail, zaraz po dołączeniu do kursu.

Gwarancja satysfakcji

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu uznasz, że kurs nie jest dla Ciebie – napisz w ciągu 14 dni, a dostaniesz zwrot 100% kosztów.

Dołącz do kursu za 1297 zł!

FAQ
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Od badań zaczyna się każdy projekt.

Wiedza, która zawarta jest w tym programie, to cały proces planowania, analizy, syntezy i raportowania wyników z badań.

Umiejętność prowadzenia badań jest nieoceniona, gdyż UX Research to kluczowa kompetencja w obszarze UX i Product Designu, na której opierają się wszystkie decyzje projektowe i strategiczne.

Jeżeli jesteś osobą początkującą, zdobędziesz solidne podstawy, dobre praktyki, zrealizujesz własny projekt badawczy, który możesz umieścić w portfolio.

Jeżeli już pracujesz jako UX Designer, ale nie masz dużego doświadczenia w prowadzeniu badań lub czujesz, że potrzebujesz doszkolić się w tym temacie, wiedza w tym kursie pozwoli Ci poczuć się pewnie w tym obszarze.

W ramach kursu nauczysz się jak przebiega proces projektowy od A do Z.

W konkretnych etapach tego procesu, należy wykonać odpowiednie działania związane z badaniami.

W drugim module pomogę Ci teoretycznie przygotować się do projektu. W trzecim i czwartym module kursu, prowadzę Cię w każdej lekcji, krok po kroku po tych działaniach. Oglądasz w jaki sposób prowadzę swój projekt, a następnie robisz dokładnie to samo na podstawie projektu z kursu lub swojego własnego pomysłu.  

Efektem jest kompletny projekt badawczy z konkretnymi częściami składowymi, które możesz umieścić w swoim portfolio:

  • dokumentacja badania (skrypt, screener, karty odpowiedzi)
  • nagranie z wywiadu
  • Affinity Diagram – wizualna metoda porządkowania danych
  • kompletny raport badawczy w formie prezentacji
  • Persona
  • Mapa Empatii
  • Experience Journey
  • User Stories

Ten program szkoleniowy, możesz przejść na dwa sposoby:

  • bufet szwedzki, z którego bierzesz tylko to,  czego aktualnie potrzebujesz (np. konkretna wiedza o wskaźnikach użyteczności, szablony raportów, przykład wywiadu IDI itp.)
  • stworzenie własnego projektu do portfolio, krok po kroku

 

Obejrzenie wszystkich lekcji trwa nieco ponad 11 godzin, jednak stworzenie własnego projektu wymaga pracy własnej opierającej się o zadania domowe.

Trudno przewidzieć ile czasu zajmie Ci przejście przez kolejne etapy (może to być kilka tygodni, może miesiąc lub kilka miesięcy) – wszystko zależy od Twojej systematyczności i czasu, w jakim przeprowadzisz własne badania oraz stworzysz propozycję prototypu produktu.

Na każdym etapie i w każdym zadaniu domowym, możesz konsultować się na bieżąco, zadawać pytania i dzielić się swoimi przemyśleniami lub wątpliwościami. Co więcej, wszystkie zadania domowe są wyczerpująco wytłumaczone w lekcjach wideo, krok po kroku, bez niedopowiedzeń.

Krótka odpowiedź brzmi: NIE, dłuższa poniżej.

Badania w UX dzielimy na jakościowe i ilościowe.

W dużym uproszczeniu, badania jakościowe służą najczęściej zrozumieniu danego fenomenu, pogłębieniu wiedzy na dany temat, ale też walidacji pomysłów.

Najczęściej wykorzystywany rodzaj badań w UX, to właśnie badania jakościowe – wywiady pogłębione, obserwacja, badania etnograficzne, protokół głośnego myślenia i inne. Te wszystkie techniki stawiają człowieka na pierwszym miejscu, dlatego dużo istotniejsze są umiejętności interpersonalne, wyczucie, umiejętność postawienia się na miejscu użytkownika, spostrzegawczość i skrupulatność.

Badania ilościowe z kolei dotyczą liczenia: zliczamy czas wykonania zadania, liczbę błędów popełnionych przez użytkownika, częstość klikania w jakiś element na stronie internetowej i inne. Następnie przekształcamy te dane licząc średnie, odchylenia standardowe, marginesy błędu, istotności statystyczne i przedziały ufności.

Jeżeli powyższe terminy brzmią enigmatycznie, bez obaw, wszystko w prosty sposób wytłumaczę Ci w kursie.

Krótka odpowiedź brzmi: NIE, dłuższa poniżej.

Wiedza psychologiczna przydaje się w prowadzeniu badań, gdyż centralną postacią w badaniach jest człowiek.

Zarówno psychologowie, jak i socjologowie, mają trochę łatwiej, ze względu na  wiedzę związaną z prowadzeniem badań jakościowych i ilościowych i byciu blisko drugiego człowieka.

Nie oznacza to, że tej wiedzy nie możesz pozyskać w inny sposób – czytając książki, oglądając darmowe materiały na YouTube lub dołączając do tego praktycznego kursu.

Krótka odpowiedź brzmi: NIE, dłuższa poniżej.

UX Design to zarówno zbiór technik jak i specyficzny sposób myślenia o projektowaniu i testowaniu produktów cyfrowych, fizycznych i usług.

Większość UX Designerów i researcherów pracuje w branży IT, w ścisłej współpracy z innymi specjalistami: analitykami biznesowymi (BA), grafikami lub visual designerami, programistami, testerami, project managerami, a także z przedstawicielami biznesu – interesariuszami innych firm, zleceniodawcami.

UX Designer powinien rozumieć proces wytwarzania oprogramowania i doskonale znać metodyki projektowe, jednak nie musi mieć umiejętności stricte technicznych. Większość UX Designerów i researcherów nie potrafi programować, bo nie na tym polega ich praca.

Nie.

Po jednorazowej płatności dostajesz login do zamkniętej platformy, do której masz dostęp 24/7, dożywotnio (tj. tak długo, jak Szkoła Dizajnu / Mózg Dizajnu będzie istnieć). Dodatkowo w przypadku przyszłych aktualizacji kursu, dodawania nowych lekcji lub materiałów, dostajesz je za darmo.

Wiele darmowych materiałów znajdziesz w internecie lub na YouTube, jednak ani ja, ani nikt inny nie zagwarnatuje Ci ich rzetelności.

Cena nie będzie obniżana, natomiast w przyszłości kurs będzie można kupić drożej, niż w pierwszej edycji.

Kurs możesz zakupić na raty, wybierając opcję “Alior Raty” lub “mBank Raty” w szybkich płatnościach Przelewy24.

O możliwości zakupu kursu decyduje ocena zdolności kredytowej, która trwa około 15 minut.

Dostęp do platformy z kursem oraz zamkniętej grupy networkingowej dostaniesz od razu po zakupie.

Jak najbardziej!

Dołączając do kursu otrzymujesz dostęp do zamkniętej grupy facebookowej, do której nikt poza uczestnikami nie ma dostępu. Na grupie możesz wymieniać się swoimi doświadczeniami lub zadawać pytania w razie jakichkolwiek wątpliwości.

Bardzo zależy mi na tym, by wiedza jaką chcę Ci przekazać, była dla Ciebie maksymalnie wartościowa.

Jeżeli jednak z jakiegokolwiek powodu rozmyślisz się lub po obejrzeniu pierwszego modułu stwierdzisz, że ten kurs nie jest dla Ciebie, napisz do mnie, a zwrócę Ci całą kwotę. Masz na to całe 14 dni od chwili dołączenia do kursu.

Po zwrocie nie będziesz mieć dostępu do platformy z lekcjami, ani do zamkniętej grupy na Facebooku, na której studenci mogą dzielić się doświadczeniami i konsultować swoją pracę.

Po ukończeniu kursu, tj. obejrzeniu lekcji i wykonaniu przewidzianych w kursie zadań, możesz otrzymać certyfikat w formacie PDF. Certyfikat zaświadcza o ukończeniu kursu i nabyciu umiejętności samodzielnego przeprowadzania badań z użytkownikami w formie IDI oraz testów użyteczności w oparciu o wskaźniki efektywności, wydajności i satysfakcji.

Certyfikaty wydawane są ręcznie. W celu uzyskania certyfikatu, prosimy o kontakt mailowy na adres kontakt@szkoladizaju.pl

Napisz do mnie na marcel@szkoladizajnu.pl – odpisuję na wszystkie maile.

Szkoła Dizajnu & Mózg Dizajnu © 2021 |  Polityka Prywatności | Regulamin | kontakt@szkoladizajnu.pl

Copy link
Powered by Social Snap