W 1990 roku Jakob Nielsen i Rolf Molich opublikowali artykuł naukowy pt. “Improving a Human-Computer Dialogue”, w którym opisali 10 heurystyk – uproszczonych zasad projektowania cyfrowych produktów i usług.
Audyt na podstawie heurystyk, to jedna z podstawowych technik oceny stron internetowych i aplikacji, która ma na celu zweryfikowanie użyteczności produktu.
10 heurystyk Nielsena-Molicha:
- Pokazuj status systemu.
- Zachowaj zgodność między systemem, a rzeczywistością.
- Daj użytkownikowi kontrolę.
- Trzymaj się standardów i zachowaj spójność.
- Zapobiegaj błędom.
- Pozwalaj wybrać, nie zmuszaj do zapamiętania.
- Zapewnij elastyczność i efektywność.
- Dbaj o estetykę i umiar.
- Zapewnij obsługę błędów.
- Zadbaj o pomoc i dokumentację.
Źródła:
https://www.nngroup.com/articles/ten-usability-heuristics/
https://www.interaction-design.org/literature/topics/heuristic-evaluation