User Experience Honeycomb

Inaczej Peter Morville Honeycomb; Plaster Miodu Peter’a Morville’a; Plaster Miodu UX

Diagram autorstwa Petera Morville’a ukazujący 7 przymiotników, którymi powinien cechować się produkt lub usługa, by można było je uznać za dobrze zaprojektowane; są nimi:

  • Przydatny (ang. useful) – czy produkt jest pożyteczny lub sensowny? Czy rozwiązuje rzeczywiste problemy użytkowników?
  • Łatwy w użyciu (ang. usable) – czy produkt jest prosty w użyciu? Czy korzysta się z niego łatwo i bez problemów?
  • Atrakcyjny (ang. desirable) – czy produkt wzbudza chęć posiadania go lub korzystania z niego? Jak bardzo jest pożądany przez klientów?
  • Zawierający informacje łatwe w odnalezieniu (ang. findable) – czy architektura informacji produktu jest dobrze zaprojektowana? Czy zawartość jaką oferuje produkt jest łatwa do odnalezienia lub wyszukania?
  • Dostępny (ang. accessible) – czy produkt jest dostosowany dla wszystkich użytkowników, zarówno dla tych którzy widzą doskonale, jak i tych którzy mają gorszy wzrok, słuch, trudność w operowaniu kursorem itp?
  • Godny zaufania (ang. credible) – czy produkt jest godny zaufania? Czy użytkownik nie boi się korzystać z produktu i ufa temu, co dany produkt oferuje?
  • Wartościowy (ang. valuable) – czy produkt przynosi zyski inwestorom? czy model monetyzacji jest optymalny?

źródła:
http://semanticstudios.com/user_experience_design/

Copy link
Powered by Social Snap