Skinner, Burrhus
Amerykański psycholog, najbardziej znany z pracy nad warunkowaniem instrumentalnym. Skinner był radykalnym behawiorystą, odrzucał pogląd, że na decyzje ludzkie wpływają czynniki emocjonalne, o czym mówił
Terminów w słowniku: 38
Amerykański psycholog, najbardziej znany z pracy nad warunkowaniem instrumentalnym. Skinner był radykalnym behawiorystą, odrzucał pogląd, że na decyzje ludzkie wpływają czynniki emocjonalne, o czym mówił
Inaczej protokół głośnego myślenia Technika badawcza, wykorzystywana m.in. podczas testów użyteczności produktów i usług cyfrowych oraz playtestów gier wideo. Jej autorami są Clayton Lewis i
Inaczej UX; doświadczenie użytkownika User Experience to termin opisujący całość doświadczenia użytkownika podczas interakcji z jakimś systemem, produktem lub usługą. Innymi słowy, doświadczenie użytkownika mówi
Inaczej Peter Morville Honeycomb; Plaster Miodu Peter’a Morville’a; Plaster Miodu UX Diagram autorstwa Petera Morville’a ukazujący 7 przymiotników, którymi powinien cechować się produkt lub usługa,
Inaczej usability Według normy ISO 9241: Ergonomics of human-system interaction, użyteczność to miara efektywności, wydajności i satysfakcji z jaką produkt może być używany przez użytkowników,
Inaczej warunkowanie II typu, warunkowanie pawłowskie Mechanizm uczenia się najbardziej kojarzony z amerykańskim psychologiem, radykalnym behawiorystą Burrhusem Skinnerem. Polega na modyfikacji zachowania w następstwie pozytywnych
Inaczej warunkowanie I typu, warunkowanie pawłowskie Mechanizm uczenia się opisany przez rosyjskiego fizjologa Iwana Pawłowa, laureta Nagrody Nobla. Polega na wytworzeniu powiązania między dwoma bodźcami,
Technika wizualizacji informacji: skalowanie, powiększanie i pomniejszanie grafik (SVG) oraz całych interfejsów użytkownika. Zadaniem ZUI jest wyświetlenie informacji na nieskończonej dwuwymiarowej płaszczyźnie, która umożliwia użytkownikowi