wyszukiwarka przeszukuje zarówno słownik, jak i inne zasoby tej strony

Słownik jest nową inicjatywą, która jest w początkowej fazie. Terminy będą stale aktualizowane.

Terminów w słowniku: 38

Skinner, Burrhus

Amerykański psycholog, najbardziej znany z pracy nad warunkowaniem instrumentalnym. Skinner był radykalnym behawiorystą, odrzucał pogląd, że na decyzje ludzkie wpływają czynniki emocjonalne, o czym mówił Thorndike w swoim prawie efektu. Twierdził,

CZYTAM DALEJ >

Think Aloud Protocol

Inaczej protokół głośnego myślenia Technika badawcza, wykorzystywana m.in. podczas testów użyteczności produktów i usług cyfrowych oraz playtestów gier wideo. Jej autorami są Clayton Lewis i John Rieman, którzy opisali ją

CZYTAM DALEJ >

User Experience

Inaczej UX; doświadczenie użytkownika User Experience to termin opisujący całość doświadczenia użytkownika podczas interakcji z jakimś systemem, produktem lub usługą. Innymi słowy, doświadczenie użytkownika mówi o tym, jak

CZYTAM DALEJ >

User Experience Honeycomb

Inaczej Peter Morville Honeycomb; Plaster Miodu Peter’a Morville’a; Plaster Miodu UX Diagram autorstwa Petera Morville’a ukazujący 7 przymiotników, którymi powinien cechować się produkt lub usługa,

CZYTAM DALEJ >

Użyteczność

Inaczej usability Według normy ISO 9241: Ergonomics of human-system interaction, użyteczność to miara efektywności, wydajności i satysfakcji z jaką produkt może być używany przez użytkowników, do osiągnięcia jakiegoś celu. Efektywność,

CZYTAM DALEJ >

Warunkowanie instrumentalne

Inaczej warunkowanie II typu, warunkowanie pawłowskie Mechanizm uczenia się najbardziej kojarzony z amerykańskim psychologiem, radykalnym behawiorystą Burrhusem Skinnerem. Polega na modyfikacji zachowania w następstwie pozytywnych lub negatywnych konsekwencji

CZYTAM DALEJ >

Warunkowanie klasyczne

Inaczej warunkowanie I typu, warunkowanie pawłowskie Mechanizm uczenia się opisany przez rosyjskiego fizjologa Iwana Pawłowa, laureta Nagrody Nobla. Polega na wytworzeniu powiązania między dwoma bodźcami, tak by jeden z nich zaczął

CZYTAM DALEJ >

Zoomable User Interface (ZUI)

Technika wizualizacji informacji: skalowanie, powiększanie i pomniejszanie grafik (SVG) oraz całych interfejsów użytkownika. Zadaniem ZUI jest wyświetlenie informacji na nieskończonej dwuwymiarowej płaszczyźnie, która umożliwia użytkownikowi zmianę widoku. Jej celem

CZYTAM DALEJ >
Copy link
Powered by Social Snap